Reklama

  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

RetailMediaSummit - wyjątkowe wydarzenie w branży handlu detalicznego



RetailMediaSummit, zorganizowany przez MediaMarkt we współpracy z Criteo oraz Lexus Warszawa Wola, zgromadził ponad 140 liderów rynku, przedstawicieli agencji i partnerów biznesowych. Uczestnicy, którzy spotkali się wczoraj w Warszawie, mieli okazję poznać najnowsze trendy oraz praktyczne możliwości innowacyjnych rozwiązań Retail Media w branży handlu detalicznego.


Podczas RetailMediaSummit, organizowanego przez MediaMarkt wraz z partnerami, zaprezentowano najnowsze narzędzia i strategie związane z Retail Media. Odpowiadająca za ten obszar Sylwia Prokop, wraz ze swoim zespołem zaprezentowała nowoczesną formę komunikacji i sprzedaży. Pozwala ona markom skuteczniej docierać do klientów końcowych, będących w ostatnim etapie decyzji zakupowej, prezentując im produkty dopasowane do ich aktualnych potrzeb. Wydarzenie stało się platformą wymiany wiedzy i inspiracji dla branży, pokazując, jak Retail Media pomaga skrócić ścieżkę zakupową konsumenta oraz naturalnie zwiększyć widoczność marek w e-commerce oraz w sklepach stacjonarnych.

Retail Media to nie tylko innowacyjna ekspozycja produktów online, ale także szansa na zacieśnienie współpracy między dostawcami a siecią handlową. Dzięki temu rozwiązaniu marki mogą precyzyjnie realizować swoje cele, docierając do klientów z najbardziej poszukiwanymi produktami. Badania YOTTA by Publicis Groupe (2024) potwierdzają skuteczność reklam w miejscu sprzedaży: 12% konsumentów zmienia decyzje zakupowe, 15% zwiększa koszyk zakupowy, a 18% wybiera nowości, których wcześniej nie kupowali.

MediaMarkt rozwija w ramach RetailMedia kilka kluczowych rozwiązań:

    • SBA (Sponsored Brand Ads) – zwiększają rozpoznawalność i widoczność marki w sklepie internetowym, oferując spersonalizowane treści, które przyciągają uwagę klientów.
    • SPA (Sponsored Product Ads) – pozwalają markom i producentom promować swoje produkty bezpośrednio w ekosystemie sklepu, docierając do klientów w momencie podejmowania decyzji zakupowej.
    • InStoreAds – sprawiają, że marka jest widoczna również offline, wzmacniając świadomość produktów w środowisku sklepowym.
    • Raporty – analiza demograficzna, analiza wzorców zakupowych, pomiar ogólnego wpływu na sprzedaż w przełożeniu na inwestycje w kampanie marketingowe.
    • A+ content – rozbudowany opis produktów na stronie i w aplikacji Media Markt, bogaty w zdjęcia, video oraz szczegółową treść, czytelną dla wyszukiwarek online, co konwertuje w bezpośrednią sprzedaż.

Te rozwiązania są idealne dla strategii całego lejka zakupowego, pomagając markom przyciągać uwagę klientów i wywierać realny wpływ na ich decyzje zakupowe.



- Dzięki RetailMedia nasza marka podąża za najnowszymi europejskimi trendami w marketingu. MediaMarkt, jako pierwsza sieć w branży w Polsce, zaprezentował ten innowacyjny produkt w tak szerokim zakresie, wyznaczając nowe standardy na rynku. Dzięki temu możemy jeszcze lepiej wspierać naszych klientów w ich decyzjach zakupowych. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do współpracy z nami, aby wspólnie poszerzać nasze możliwości sprzedażowe – mówi Marcin Rosati, CEO MediaMarkt Polska.

Polska dołączyła do globalnej strategii Retail Media jako kolejny kraj sieci MediaMarkt już rok temu. Wprowadzając to rozwiązanie, MediaMarkt Polska umacnia pozycję lidera w nowoczesnym marketingu internetowym, coraz bardziej docenianym przez światowych i europejskich retailerów.





MediaMarktSaturn Polska
press box