NITUS - dwie dekady rozwoju w branży stolarki otworowej
- Utworzono: piątek, 26, kwiecień 2024 08:34
Dwadzieścia lat działalności firmy Nitus, polskiego producenta stolarki otworowej z PVC, aluminium, bram garażowych, a także pergoli i rolet, to czas dynamicznego rozwoju i ciągłych zmian. Firma nieustannie poszukuje nowych rozwiązań i doskonali swoje produkty, aby sprostać oczekiwaniom klientów.
Historia firmy Nitus sięga końcówki lat 90-tych ubiegłego stulecia, kiedy to założyciel, Piotr Nowak, rozpoczął produkcję okien PVC. Szybko jednak rozwinęła się produkcja kolejnych grup produktowych, opartych o systemy aluminiowe. Dzisiaj Nitus specjalizuje się w produkcji drzwi, okien z PVC oraz aluminium i balkonowych drzwi przesuwnych, rolet wewnętrznych i zewnętrznych, moskitier, bram garażowych, pergoli, a także komórek lokatorskich, stolarki przeciwpożarowej oraz nietypowych rozwiązań z aluminium. Każdy produkt oferowany przez firmę charakteryzuje się najwyższą jakością wykonania oraz dbałością o detale. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii i materiałów, produkty Nitus są nie tylko estetyczne, ale także funkcjonalne i trwałe. Firma oferuje także szeroki wybór wzorów i kolorów, aby sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów.
Inwestycja w technologie
Dwudziestoletnia historia firmy Nitus rozgrywa się w warunkach bardzo konkurencyjnego środowiska biznesowego. Osiągnięcie dwudziestolecia działalności przy jednoczesnym sukcesie mogłoby wydawać się dosyć skomplikowane. Tymczasem na przykładzie firmy Nitus widzimy, że konsekwentnie realizowana strategia, wytrwałość, pracowitość i dobry zespół to kwintesencja sukcesu.
„Powstaniu firmy od początku towarzyszyła wielka determinacja i pracowitość, która mobilizowała nas nie tylko do ciężkiej pracy, ale także konsekwentnych działań. Wiedzieliśmy jednocześnie, że sukces wymaga inwestycji w rozwój i technologie produkcyjne, ale też rozszerzenie asortymentu” – mówi Piotr Nowak, założyciel i właściciel Nitus. Wprowadzenie linii technologicznych wyrobów z aluminium właściwie od razu spotkała się z dużym zainteresowaniem rynków zagranicznych, co pociągało za sobą konieczność zwiększenia mocy przerobowych, rozbudowę zakładów produkcyjnych, ale także zapotrzebowanie na inne bardziej wymagające produkty, takie jak stolarka przeciwpożarowa. To kolejne wyzwanie zaowocowało rozpoczęciem produkcji drzwi oraz ścianek przeciwpożarowych w klasach odporności ogniowej nawet od EI15 aż do EI120. Praktycznie równolegle producent wprowadził do swojej oferty systemowe wygrodzenia wewnętrzne, nazywane potocznie komórkami lokatorskimi, rolety zewnętrzne, wewnętrzne i plisowane, czy bramy segmentowe. „W tamtym czasie, czyli około roku 2010 byliśmy mocno nastawieni na rozwój naszych flagowych produktów, czyli okien, jednak bardzo uważnie śledziliśmy rynek, jego potrzeby i przekładaliśmy to na możliwości biznesowe. Jednocześnie wypełnialiśmy określone nisze, co pozwoliło nam zwiększać sprzedaż, a w jej następstwie realizować kolejne inwestycje – dodaje właściciel firmy Nitus.
Następne lata to budowa kolejnego zakładu produkcyjnego okien PVC w Zawadzie Lanckorońskiej, nowej, zautomatyzowanej fabryki bram segmentowych w Jurkowie oraz nowej fabryki wyrobów z aluminium w Tymowej. Ostatnie pięciolecie wiążę się z największymi inwestycjami, bo to nie tylko nowe zakłady produkcyjne, ale także rozbudowa i bardzo zaawansowane modernizacje już istniejących zakładów. Nie ukrywam, że nowoczesne linie technologiczne pomogły nam także przystosować się do zmieniającego się rynku pracy. Bo to właśnie rynek pracy okazuje się jednym z największych wyzwań właściwie dla każdego sektora gospodarki – dodaje.
Odpowiedzialność społeczna
Według właściciela firmy, Piotra Nowaka, lokalizacja firmy często determinuje decyzje biznesowe. Firma w swoich działaniach bardzo mocno podkreśla swoją przynależność do miejsca poprzez budowanie relacji lokalnych oraz wspieranie inicjatyw społecznych. „Nie chcę, żeby zabrzmiało to jak banał, ale odpowiedzialność społeczna jest naturalnym zobowiązaniem, nieodłącznym elementem naszej egzystencji, zarówno w strefie biznesowej jak i prywatnej. Tak samo cieszymy się, kiedy nasze produkty znajdują nowych klientów w Polsce i za granicą, jak wtedy, kiedy sportowcy, których wspieramy osiągają sukcesy w swoich dziedzinach. Równie ważne są dla nas wartości rodzinne, które stanowią nasz fundament. Przekazywanie tych wartości przyszłym pokoleniom, zarówno w rodzinie jak i w biznesie, jest niezwykle istotne dla zachowania ciągłości tradycji i budowania trwałych relacji. Jestem przekonany, że z odpowiednim wsparciem i mentorstwem młodsze pokolenia będą w stanie zdobyć niezbędne umiejętności i doświadczenie, aby w przyszłości skutecznie zarządzać firmą Nitus. W ten sposób będziemy mogli kontynuować tradycję rodzinnej firmy, budować jej pozycję na rynku oraz przekazywać ją kolejnym pokoleniom z dumą i pewnością sukcesu” – podkreśla pan Piotr.
Według właściciela marki prowadzenie działalności nie może odbywać się w oderwaniu od społeczności lokalnej, ale także bez budowania i pielęgnowania relacji z otoczeniem biznesowym, partnerami i dostawcami. W wielu przypadkach to firmy, które są związane z Nitus od początku, wpisując się na trwałe w historię producenta.
Jubileusz
Jubileusz dwudziestolecia firmy Nitus to nie tylko okazja do świętowania osiągnięć, ale również moment refleksji nad przeszłością i planowaniem przyszłości. Jak podkreśla właściciel „Firma ma jeszcze wiele do zaoferowania na rynku i jest gotowa na kolejne wyzwania. Dlatego będzie dla nas wielką radością świętować jubileusz z wszystkimi, którzy w różny sposób przyczyniają się do naszego rozwoju. Dalsza podróż przed nami jest niezwykle ekscytująca. Już teraz widzimy wiele możliwości i potencjału do rozwoju naszej firmy. Jesteśmy pewni, że z determinacją i zaangażowaniem będziemy kontynuować naszą ścieżkę rozwoju i osiągnąć jeszcze większe sukcesy. Jesteśmy gotowi na kolejne inwestycje i śmiałe kroki, które przyczynią się do dalszego wzrostu i umocnienia pozycji naszej firmy na rynku.”.
Nitus