Reklama

  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Aluprof podsumowuje rok 2018: siła naszej marki wciąż rośnie!


Wzrost sprzedaży, nowe duże inwestycje, rozwój kolejnych rynków eksportu i sukces kluczowych przedsięwzięć – z takim dorobkiem firma Aluprof zakończyła rok 2018. Jeden z wiodących europejskich producentów i dystrybutorów systemów aluminiowych dla budownictwa ma powody do zadowolenia oraz ambitne plany na rok 2019.


Stabilna sytuacja firmy, zarówno na rynkach zagranicznych, jak i w Polsce, znajduje odzwierciedlenie w kondycji finansowej. Aluprof zakończył rok 2018 z wynikiem sprzedaży na poziomie 1280 mln zł.

Kluczowe inwestycje Aluprof
Tak dobre rezultaty to zasługa m.in. wypracowanego zaufania ze strony inwestorów i architektów, którzy sięgają po zaawansowane systemy aluminiowe marki przy wielu inwestycjach, w tym tak prestiżowych realizacjach, jak .KTW I, Muzeum II Wojny Światowej, Hala Koszyki czy NOSPR. Obok kolejnych nowych projektów, które są realizowane z udziałem systemów Aluprof zarówno w Polsce, jak i w Europie czy USA, firma jest obecnie wykonawcą dwóch dużych inwestycji – Mennicy Legacy Tower w Warszawie oraz budynku Posejdon w Szczecinie. Z produktów Aluprof nieustannie powstają za oceanem spektakularne wysokościowce, m.in. 125 Greenwich Street czy Lex 325 w Nowym Jorku.  Amerykański rynek przynosi spółce Aluprof prawie 100 mln złotych przychodów rocznie.

Prestiżowy konkurs dla branży architektonicznej

Dowodem na siłę marki są także jej dodatkowe osiągnięcia. We wrześniu odbył się finał konkursu Obiekt Roku w Systemach Aluprof 2018. W plebiscycie wzięło udział ponad 170 budynków, które powstały w latach 2016-2018 z udziałem systemów aluminiowych Aluprof w kraju i za granicą. W uroczystej gali finałowej konkursu wzięło udział wielu wybitnych architektów, inwestorów oraz wykonawców. Firma była także pomysłodawcą i organizatorem konferencji „Architektura przyszłości. Co mówią o nas budynki, które stawiamy” skierowanej do specjalistów z branży budowlanej i architektonicznej.

Współpraca biznesu z nauką
Doświadczenie i dorobek firmy wykorzystywany jest niejednokrotnie na polu naukowym. W październiku 2018 r. ruszyła nowa specjalność „Konstrukcje aluminiowe w budownictwie”. To wspólny projekt uczelni z Bielska-Białej oraz spółki Aluprof i pierwsza specjalność o takiej tematyce na polskiej uczelni wyższej.

Ważne wyróżnienia
Innowacyjne rozwiązania i systemy, bogate portfolio realizacji oraz zaangażowanie w rozwój branży przekłada się nie tylko na sukces finansowy firmy, ale także na nagrody i wyróżnienia, które nieustannie wzmacniają siłę marki z Bielska-Białej. W 2018 roku Aluprof był obecny na liście 500 największych firm Rzeczpospolitej oraz na liście 100 najlepszych pracodawców, a także w rankingu najsilniejszych polskich ambasadorów ogłoszonym przez tygodnik Wprost. Firma zdobyła także podwójny tytuł „Złota Budowlana Marka Roku 2018”, „Złoty Champion Roku 2018” oraz Lidera Rynku Stolarki w segmencie Systemów Aluminiowych i Roletowych.

Plany na 2019
- To był kolejny dobry rok dla naszej spółki, czego potwierdzeniem są wyniki finansowe Aluprof, jak również skala zrealizowanych przedsięwzięć. Jesteśmy też spokojni, jeśli chodzi o prognozy na kolejne lata. Mamy świetny zespół, zaufanych partnerów biznesowych i bardzo ambitne plany w zakresie rozwoju. Już teraz mogę zdradzić, że w 2019 roku zwiększymy powierzchnię magazynowo produkcyjną w Bielsku-Białej i w Opolu, otworzymy Showroom Aluprof – przyjazne miejsce spotkań dla architektów i inwestorów w otoczeniu naszych produktów. Planujemy także uruchomienie kolejnej pionowej lakierni oraz Centrum Badań i Innowacji Aluprof, w którym nasi klienci będą mogli przebadać produkowane konstrukcje. Będziemy również kontynuować działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. A to tylko część planów na 2019 roku. Wierzymy, że będzie on jeszcze lepszy niż poprzedni – zapowiada Tomasz Grela, Prezes Zarządu Aluprof SA.


fot.: Tomasz Grela, Prezes Zarządu Aluprof SA.

www.aluprof.eu

Aluprof
press box