Reklama

  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Wkręciliśmy się w wolontariat pracowniczy



Pracownicy sieci Media Expert odebrali wczoraj nagrodę Prezydenta Poznania za „Wolontariat pracowniczy Roku 2016 w Poznaniu”. Podczas uroczystej gali, podsumowującej 18 już edycję programu Poznański Wolontariusz Roku 2016, uhonorowano tych, którzy ideę pomagania innym przekuwają w czyn i działanie. Wszyscy laureaci plebiscytu udowadniają na co dzień, że łącząc empatię i poczucie wrażliwości społecznej można zmieniać otaczający nas świat i nieść realną pomoc tym, którzy wsparcia najbardziej potrzebują.

Media Expert, jedna z największych sieci RTV i AGD w Polsce, od lat promuje wśród swoich pracowników ideę wolontariatu pracowniczego. Ogromną rolę w tym procesie odgrywa, założona przez właścicieli Media Expert, Fundacja „Włącz się!”. To ona stoi za budowaniem idealnych warunków, aby wyzwolić w pracownikach sieci ogromne, jak się okazuje, pokłady entuzjazmu i wolę niesienia pomocy najbardziej potrzebującym. W skali roku realizowanych jest nawet kilkadziesiąt projektów charytatywnych. Wolontariusze Media Expert mają pełne wsparcie Fundacji we wszystkich sprawach organizacyjnych i finansowych. Dzięki temu ochotnicy mogą skoncentrować się na tym, komu i w jakim zakresie można pomóc. Oddanie wolontariuszom tej decyzji to przemyślany zabieg – skłania pracowników do tego, by zainteresować się tym, z jakimi problemami zmagają się lokalne instytucje – domy dziecka, placówki edukacyjne, czy ośrodki wychowawcze.

Podobnie było z projektami, za których wykonanie pracownicy poznańskiego elektromarketu Media Expert w Galerii Malta, odebrali wczoraj nagrodę „Wolontariat pracowniczy Roku w Poznaniu”. W trakcie 2016 zrealizowali łącznie trzy przedsięwzięcia. Podczas ostatniego z nich, wspólnymi siłami wyremontowali i odmalowali pomieszczenia Rodzinnego Domu nr 3 przy ul. Podgórnej  w Poznaniu.

„Każda zrealizowana akcja uświadamia nam, że czynienie dobra przynosi same korzyści. Pomagamy innym, ale pomagamy też sobie – tworzymy zgrany zespół, wzajemnie się motywujemy i mamy okazję poznać się w innych, niż praca, okolicznościach. Przez to jesteśmy również wobec siebie bardziej otwarci, solidarni i budujemy sympatyczne relacje.” – mówi Filip Rybak, kierownik elektromarketu Media Expert w Galerii Malta. „Wkręciliśmy się w wolontariat i wszystkich do tego zachęcamy!” - wtóruje mu Marcin Kucharczyk, kierownik zespołu szczecińskiego Media Expert, który z kolei tydzień temu został uhonorowany 2 miejscem w konkursie wolontariatów „Razem Możemy Więcej”, zorganizowanym przez Starostę Polickiego.

Wolontariat pracowniczy w Polsce to wciąż nowe zjawisko, szczególnie, gdy porównamy jego skalę z doświadczeniami krajów zachodnich. Koncepcja nieodpłatnej pracy na rzecz potrzebujących narodziła się w nowojorskich korporacjach na początku lat 70. W Polsce, pierwsze projekty wolontariatu pracowniczego pojawiły się dopiero po 2000 roku, ale ta niezwykle szczytna idea szybko zaczęła zdobywać liczną rzeszę entuzjastów. Coraz przychylniej na tego typu inicjatywy patrzą również sami pracodawcy. Z badań Fundacji Kronenberga wynika, że aż 88 proc. respondentów łączy udział w wolontariacie pracowniczym ze zwiększoną umiejętnością pracy w zespole. 82 proc. twierdzi, że wspólne działanie na rzecz potrzebujących buduje zdolności komunikacyjne. Dzięki temu pracownicy wykazują lepszą organizację pracy, efektywniej definiują cele i priorytety.

Najważniejszym jednak wskaźnikiem, który powinien być impulsem do wdrażania programów wolontariatu pracowniczego jest fakt, że prawie ¾ ankietowanych deklaruje, że dzięki wolontariatowi wzrosło ich poczucie zadowolenia z życia.

„Wierzę, że czynienie dobra jest w ludzkiej naturze.” – mówi Teresa Grzebita, prezes Fundacji „Włącz się!”. „I od lat obserwuję, jak niewiele trzeba, by obudzić w nas fantastyczny entuzjazm do wspólnego niesienia pomocy innym. Ta szczególna satysfakcja z pomagania jest również i dla mnie, oraz wszystkich pracowników Fundacji niezwykle inspirująca.” – dodaje.

www.fundacjawlaczsie.pl








Media Expert
www.mediaexpert.pl
więcej informacji z Media Expert

Mikser Kulinarny z Witkiem Iwańskim w ramach programu ,,Szef dla Młodych Talentów"

9 grudnia br. w Akademii MAKRO w Warszawie odbył się kolejny Mikser Kulinarny w ramach projektu ,,Szef dla Młodych Talentów”. Pokaz edukacyjny skierowany do uczniów ze szkół gastronomicznych poprowadził Witek Iwański, szef kuchni w restauracji Aruana w Hotel Narvil Conference & Spa.


Sieć hurtowni MAKRO Cash&Carry Polska gościła ponad 100 uczniów i nauczycieli ze szkół gastronomicznych podczas wydarzenia zorganizowanego na początku grudnia w stołecznej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości.

Czytaj więcej...

Kupuj z głową, czyli jak znaleźć idealne prezenty dla całej rodziny

Grudzień to miesiąc intensywnych przedświątecznych przygotowań – poszukiwania prezentów, zakupów, gotowania bożonarodzeniowych dań. O ile świąteczne potrawy nie wykraczają poza tradycyjne menu, to wybór odpowiednich upominków dla najbliższych co roku jest nie lada wyzwaniem. Po pierwsze musimy wybrać taki prezent, który spodoba się obdarowywanej osobie, a po drugie znaleźć czas w napiętym przedświątecznym kalendarzu, aby odwiedzić sklepy. Eksperci sieci Saturn radzą, jak wybrać idealne prezenty i kupić je podczas jednego wyjścia na zakupy.

Czytaj więcej...

MAKRO partnerem produktowym gali Gault&Millau 2016

Sieć hurtowni MAKRO Cash&Carry Polska, promująca nowe trendy kulinarne oraz polską gastronomię, była partnerem produktowym tegorocznej gali Żółtego Przewodnika Gault&Millau. Firma dostarczyła produkty wykorzystane do przygotowania uroczystej kolacji oraz zaserwowała najlepsze wina ze swojej oferty.

Czytaj więcej...

Galeria Sudecka i Outlet Park Szczecin z nowymi najemcami

Galeria Sudecka w Jeleniej Górze jest w 100% wynajęta po tym, jak do grona najemców dołączyła marka LUPPO PUPPO, sala zabaw dla dzieci. Na brak zainteresowania nie może także narzekać Outlet Park Szczecin, gdzie do grona najemców dołączyły takie firmy, jak klub fitness “BeFit” oraz outlet skandynawskiej firmy Duka.

Czytaj więcej...

Za nami jesienna edycja wydarzeń z cyklu "Szef dla Szefów"

Pod koniec listopada br. w Poznaniu, Gdańsku i Warszawie odbyły się spotkania branży HoReCa zamykające jesienną edycję ogólnopolskiego cyklu ,,Szef dla Szefów”. Organizatorem inicjatywy jest firma MAKRO Cash&Carry Polska.

Czytaj więcej...

Gala festiwalu "Restaurant Week 2016" z MAKRO

15 listopada podczas gali ,,Restaurant Week” nagrodzono zwycięzców jesiennej edycji festiwalu najlepszych restauracji. Firma MAKRO Cash&Carry Polska, będąca partnerem wydarzenia, ufundowała dla laureatów bony towarowe na zakupy w halach.

Czytaj więcej...

MAKRO świętuje re-otwarcie warszawskiej hali

22 listopada odbyło się re-otwarcie flagowej hali MAKRO zlokalizowanej w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 184. Na stołecznych klientów sieci czekały pokazy kulinarne, degustacje oraz inne liczne atrakcje.

Czytaj więcej...

Czy kredyt na mieszkanie może uniemożliwić wzięcie chwilówki?

Chwilówki to pożyczki, przy których mamy do czynienia z uproszczoną procedurą weryfikacyjną. Nie oznacza to jednak, że każdą chwilówkę można otrzymać bez względu na wysokość i status pozostałych zobowiązań. Zobacz, czy kredy mieszkaniowy może utrudnić lub uniemożliwić ci wzięcie chwilówki.

Czytaj więcej...

Piekarnie Tesco zmieniają asortyment

Wysoka jakość i świeżość pieczywa jest dla większości Polaków jednym z najważniejszych aspektów  podczas codziennych zakupów. Po wprowadzeniu w 2014 r. oferty produktów bez polepszaczy i sztucznych dodatków, Tesco zwiększa asortyment produktów z dodatkiem masła, miodu czy naturalnych zakwasów.

Czytaj więcej...

Re-otwarcie flagowej hali MAKRO w Warszawie

22 listopada br. odbyło się re-otwarcie flagowej hali MAKRO zlokalizowanej przy Alejach Jerozolimskich 184 w Warszawie. To trzeci obiekt firmy przechodzący w bieżącym roku przebudowę w ramach długofalowej strategii dostosowania formatów do potrzeb lokalnych rynków.

Czytaj więcej...

Rozgrzej się przed 28. Biegiem Niepodległości z Saturn oraz i-Sport!

11 listopada o godzinie 11:11 tysiące biegaczy wystartuje w jednym z największych biegów ulicznych w Warszawie – Biegu Niepodległości. Zawodnicy będą mieli do pokonania 10 kilometrową trasę, dlatego bardzo ważna jest odpowiednie przygotowanie. Wszystkich uczestników biegu zapraszamy do wspólnej rozgrzewki z siecią Saturn oraz trenerami i-Sport, która przygotuje organizm do wysiłku oraz pomoże uniknąć kontuzji.

Czytaj więcej...

Wielkie otwarcie Apple Shop w Media Markt w CH M1 Warszawa Marki

Już 12 listopada o godzinie 9.00 odbędzie się wielkie otwarcie Apple Shop zlokalizowanego na terenie marketu Media Markt w CH M1 w podwarszawskich Markach. Konsumenci poszukujący sprzętu elektronicznego najwyższej jakości znajdą tu pełen wybór produktów i akcesoriów marki Apple – w tym wszystkie najnowsze propozycje. Otwarciu towarzyszyć będzie również ciekawa oferta promocyjna.

Czytaj więcej...

Weekend pełen gamingowych atrakcji - Premiera Call of Duty: Infinite Warfare

Dla wszystkich fanów serii Call of Duty sieci Saturn i Media Markt przygotowały specjalne premierowe atrakcje z najnowszą częścią gry w roli głównej. Weekend pod znakiem Call of Duty: Infinite Warfare rozpocznie się w już w czwartek 3 listopada, dzień przed oficjalną polską premierą gry! Już o północy grę będzie można kupić w warszawskim Saturnie w CH Blue City.

Czytaj więcej...

Nieruchomości na Teneryfie – inwestycja, która szybko się spłaca

Teneryfa nieodłącznie kojarzy nam się z wakacjami. Duża ilość słonecznych dni, przyjazny klimat i sezon trwający cały rok… Co ciekawe, argumenty te przemawiają jednak nie tylko do osób wybierających miejsce na urlop, ale i szukających okazji do inwestycji kapitału. W praktyce bowiem zakup nieruchomości na Teneryfie zwraca się zwykle najpóźniej już po upływie ok. 8-9 lat.

Czytaj więcej...