W piątek, 13 listopada, Ogólnopolska Wystawa Znaków Graficznych zawitała do Warszawy. Wśród 335 prezentowanych tam logotypów znalazł się znak firmy WIŚNIOWSKI. Kuratorzy wystawy wybrali również markę WIŚNIOWSKI jako przykład odważnego i przemyślanego rebrandingu.
Po prezentacji w Centrum Designu w Gdyni Ogólnopolska Wystawa Znaków Graficznych przywędrowała do jednej z najważniejszych i najpopularniejszych instytucji zajmujących się sztuką nowoczesną w Polsce - warszawskiego Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Przez ostatni weekend muzeum przy ul. Emilii Plater 51 stało się sercem polskiego brandingu i skupiło uwagę setek osób zainteresowanych komunikacją wizualną marek. Wśród odwiedzających znaleźli się graficy, specjaliści marketingu, miłośnicy sztuki oraz osoby zaciekawione zmianami, jakie na przestrzeni lat przeszły znaki graficzne znanych i tych mniej popularnych firm.
Na wystawie obejrzeć można blisko 335 logotypów z lat 1945-1969 oraz współczesnych. Specjalne miejsce na ekspozycji znalazła identyfikacja wizualna marki WIŚNIOWSKI, która po 23 latach działalności przeszła znaczącą przemianę, stając się przykładem dobrze zaplanowanego rebrandingu. Jej nowoczesność i innowacyjność docenili kuratorzy wystawy, wybierając markę WIŚNIOWSKI jako wzór transformacji wizualnej na europejskim poziomie. W dedykowanej gablocie odwiedzający mogli zobaczyć, jak wyglądała identyfikacja marki WIŚNIOWSKI na początku jej działania oraz po zmianach, jakie przeszła w 2012 roku, zaskakując klientów i budząc uznanie branży brandingowej.
Wystawie towarzyszył dwudniowy cykl konferencyjny. W jego trakcie projektanci i specjaliści marketingu dyskutowali o brandingu oraz prezentowali cechy dobrze skomponowanych tożsamości wizualnych marek. Tutaj również nie zabrakło marki WIŚNIOWSKI. O jej identyfikacji opowiadali Joanna Słysz i Adam Lis z krakowskiej agencji brandingowej Papajastudio.
- Logotyp firmy WIŚNIOWSKI pokazuje aspiracje marki, jej rozwój, innowacyjność i wysoką jakość produktów. Z liczącego się polskiego producenta, dzięki właściwie ukierunkowanej strategii i przemyślanemu designowi, pokazał nam się międzynarodowy gracz, który śmiało może konkurować na rynkach europejskich – mówiła Joanna Słysz. – Wiele osób obecnych na wystawie było pozytywnie zaskoczonych, że tak zaawansowany designersko system komunikacji wizualnej towarzyszy polskiej marce – dodała.
Ogólnopolska Wystawa Znaków Graficznych czynna jest od wtorku do piątku. W warszawskim Muzeum Sztuki Nowoczesnej można ją oglądać do 10 stycznia 2016 r. Później ekspozycja krążyć będzie po Polsce, zatrzymując się w większych miastach. Prawdopodobnie OWZG pojawi się również poza granicami naszego kraju.
WIŚNIOWSKI (PRESS BOX)
www.wisniowski.pl